Baggrund
Situation
Efter en nylig fusion havde Novafos sammenlagt organisationen på færre fælles lokationer, og et afledt ønske heraf var at etablere fælles systemunderstøttelse for vedligeholdelsesprocessen. Novafos ønskede en fælles platform at kunne planlægge og operere ud fra.
Formål
En indledende markedsafdækning havde vist at mindst tre mulige løsninger i spil. A-2 blev valgt til at drive processen med at få valgt et system og forberede organisationen til implementering.
Målet med projektet var dels at få valgt et system som opfyldte forretningens krav og dels sikre at det tekniske personale og øvrige medarbejdergrupper var involveret i processen for at sikre et godt udgangspunkt for implementeringen og forankringen i organisationen.
Tilgang & Resultater
A-2 afdækkede gennem en række arbejdsmøder behovene fra de forskellige forsyningsområder og afdelinger. Dette skete i form af krav og brugerrejser, der blev konsolideret og godkendt af nøglemedarbejdere.
Igennem en række inspirationsmøder blev nøglekrav og ønsker behandlet, hvorefter tre leverandører indgik i den egentlige valgproces. Her blev medarbejdere og ledelse involveret i vurdering af løsninger og leverandører, og en endelig platform og partner blev valgt. A-2 hjalp med at forhandle og bringe aftalegrundlaget på plads.
Som del af arbejdet blev kompetencer og processer omkring drift og vedligehold afklaret, således at der blev opbygget og samlet de nødvendige ressourcer til at kunne gennemføre en succesfuld implementering.
Nøgleleverancer
-
Afdækning af krav og ønsker via dialog og arbejdsmøder
-
Procesmodel for drift og vedligehold
-
Valg af løsning
-
Kontrakt og aftalegrundlag.